bitvazaurozay

Сага про "канонічність" та "безблагодатність"

 

Volodymyr Dalskyi пише про рубильник благодаті:

Якось я написав подібне під постом одного СПЖешника, то в коментарі прийшов цілий єпископ Євлогій Гутченко (нагадаю, колишній голова богословсько-канонічної комісії УПЦ МП), котрого я спитав і про Арсенія Мацеєвича (офіційно розстрижений з монахів і відлучений МП, але канонізований як святитель тим же МП), і про Івана Максимовича-молодшого (Сан-Франциського), котрого пекінський архієпископ РПЦ офіційно заборонив у служінні ще у Шанхаї, але наш земляк тоді спокійно усе проігнорував і до кінця життя, не каючись перед МП, служив у РПЦЗ (тепер визнаний святим МП), і про грузинську церкву у 1917-1945 р.р., фактично "відлучену" патріархом Тихоном, і взагалі я тоді прямо поцікавився, чи він дійсно вважає, що зібрання єпископів може "повелівати" Святим Духом, і чи не вважає він це хулою на Святого Духа. Із того, що пам'ятаю: єпископа Євлогій на жодне серйозне питання чітко так і не відповів (ясна річ, це моє суб'єктивне враження), а його однодумець один написав мені тоді, мовляв, ти "ще Златоуста згадай"))) Єпископ намагався з'їхати, мовляв, я обмовляю Івана Максимовича, що його не забороняли у служінні, і прислав статтю когось із кліриків МП, де драматично розповідалось, як святий Іван добре ставився до сергіанської МП, але із вірності до РПЦЗ-шних ретроградів зробив не той вибір, причому у статті про заборону у служінні, накладену на Івана, ані слова, але чесно пишеться, що усіх, хто з ним співслужив заборонили у служінні. То у єпископа Євлогія і питалося, мовляв, як таке може бути, і чому сподвижники Івана в РПЦЗ свідчили про наявність заборони - у відповідь була зміна теми)). А про грузинів він казав, що усе неправда, мовляв, відлучення не було, а відлучили від причастя лише католікоса Кіріона. Я в нього тоді спитав про те, чому ж у такому разі, за відсутності відлучення, не було євхаристійного спілкування з іншими грузинами, тими, що не були єпископом Кіріоном - у відповідь було промовисте мовчання. А на питання про те, як Святий Дух може піти з єпископа за наполягання інших єпископів, була досить двозначна цитата з Григорія Богослова, сенс якої зводився до того, що деякі посвячення здійснюються людьми))). Шкода не можу поки знайти ту дискусію - мене там забанили))) Причому СПЖ-шник, власник запису, з цікавістю спостерігав за навколобогословською полемікою у коментарях, але зірвався, коли я згадав свій досвід зустрічі з антиукраїнською пропагандою у храмі УПЦ МП - сказав, що такого не може бути, і забанив)))//
________________________
28 июня 1918 года Всероссийским Поместным Собором, как лишённый святительского сана по политическим мотивам, Арсений (Мацеевич) был восстановлен в архиерейском достоинстве. (Вікіпедія

Buy for 50 tokens
Buy promo for minimal price.

Error

default userpic

Your IP address will be recorded 

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.