bitvazaurozay (bitvazaurozay) wrote,
bitvazaurozay
bitvazaurozay

Архієпископ Мстислав Гук пояснює, чому був удома, а не в монастирі

Резонансний телесюжет, в якому архієпископа Мстислава Гука показали не на покаянні в монастирі, а в тернопільській квартирі, прокоментував він ексклюзивно для читачів “20 хвилин”.
Владика, якого відсторонили від керівництва єпархією через нічні гуляння у барі в Тернополі, запевняє, що насправді приїхав тимчасово — лікуватися.
В УАПЦ запевняють, що цю ситуацію розглядатиме черговий Архієрейський Собор 6 грудня 2016 року.

Нагадаємо, що Архиєрейський Собор УАПЦ звільнив владику Мстислава від керівництва єпархії 18 жовтня 2016 року. А 20 листопада з’явився черговий телесюжет, за яким журналісти ТСН і керівник “Фонду пам’яті Блаженнішого Митрополита Мефодія” Наталія Шевчук не змогли знайти владику у жодному з монастирів УАПЦ, які відвідали (а відвідали не всі — прим. ред.). Водночас вони зняли його з вулиці у приватному помешканні у присутності жінки.

Вернувся через хворобу

“Владика далі продовжує робити те, що робив раніше. Тобто, він “праздно” проводить свій час, у компаніях жінок, у компаніях своїх кліриків, “алкопопів”. І таким чином не зважає ні на думку вірян, ні на їх почуття”, — говорить Наталія Шевчук у новому телесюжеті.
Сам архієпископ каже, що був на покаянні, але змушений був повернутися до Тернополя.
— Я не перебував у монастирі тому, що хворію, серйозно хворію. Я не хочу говорити, який діагноз. Ця людина (жінка у телесюжеті — прим. ред.) приходила робити мені укол. От і все, — каже архиєпископ Мстислав. — Я був у скиті від Угорницького Спасо-Преображенського монастиря — Святопокровському у селі Кабаки. Я приїхав у монастир і там під вечір наступного дня мені стало ще гірше.
Запитали ми і про те, чи, на його думку, Наталія Шевчук, співпрацює з УПЦ КП.
— Напевно, що так, — відповів він. — Вона була раніше у Патріархії: і їсти готувала, й іконною лавкою займалася в Андріївській церкві. З 2007 до 2013 року її у Патріархії не було. Я не можу стверджувати на 100%, через махінації з бланками і кошти, які хотіли пожертвувати на ремонт церкви за владики Мефодія. Я не знаю, як вона повернулася у 2013 році і вмовила владику Мефодія.
“Фонд пам’яті Блаженнішого Митрополита Мефодія” навіть не засновували як церковну організацію.
— Його заснували після смерті митрополита Мефодія, не було нічийого благословення, — каже владика Мстислав.
Більше того, відсторонений від керівництва єпархією владика зазначає, що до нього журналісти, які готували телесюжет, не телефонували.
— Могли б зателефонувати і запитати, чому я лажу Тернополем, — продовжує він. — Можна ж було мене запитати. Рік тому до мене приїжджали, щоб я переходив у Київський патріархат... Я заявив, що не можу переходити, поки духовенство не вирішить. От і з того часу почали шукати компромат.
Суперечки між УАПЦ та УПЦ КП тривають, але те, що владика Мстислав таки гуляв у барі зі священиками, залишається незаперечним фактом.

Буде виведений за штат

Прокоментував сюжет і Предстоятель УАПЦ митрополит Макарій Малетич.
“То вже край.... І тому край. Вірте Богу, що може я собі ворогів наживу, але я буду класти край тим подіям і тим архиєреям. Можу сказати свою думку: він буде позбавлений, звільнений. І якщо архиєреї дадуть згоду, буде виведений за штат. Але Господь, ми знаємо, дав людині право на покаяння. І архиєрею, і мирянину, і мирновладцю — всім, хто живе на землі. Ми перше спробували це. Не сталося, то не сталося”, — сказав він у телесюжеті.
Зрештою, 23 листопада 2016 року з’явилася заява єпископа Мукачівського і Карпатського УАПЦ Віктора Бедя з приводу телесюжету.
“Найперше, 20 листопада 2016 року телеканал 1+1 Коломойського і працююча в даному випадку на замовлення Філарета (Денисенка) ТСН, заглядаючи своєю телекамерою у приватне помешкання і особисте життя людини, показала свою зневагу до конституційних прав і свобод громадян України — і не більше. Спочатку людини і громадянина України, а далі уже єпископа… — читаємо у заяві. — При цьому даний телеканал грубо переступив закон і людську межу втручання у внутрішні справи Церкви, і навіть «рекомендував», що саме, яке покарання мав би Архієрейський Собор УАПЦ застосувати по відношенню до владики Мстислава іще раніше — відлучити від Церкви і позбавити сану. І що побачили камери Коломойського? Живого владику Мстислава (Гука), як він вечеряє на кухні у власній квартирі, що у нього перебуває якась людина (причина такого перебування наразі не відома), яка є замужньою жінкою і мамою двох дітей? І це є злочином, церковним чи світським?”

«Біограф» владики

Також єпископ Віктор Бедь згадав про Наталію Шевчук.
“Чи експертом з цього питання та “біографом” владики Мстислава (Гука) слід визнати авантюристку Наталію Шевчук, яка не має жодного офіційного відношення до УАПЦ, хоча і представляється чомусь від імені УАПЦ, і проти якої родина спочилого у Бозі Митрополита Мефодія (Кудрякова) веде судові процеси за сумнівне привласнення нею майна колишнього очільника Церкви? І яка на сьогодні вже “вірою” і “правдою” прислуговує Філарету (Денисенку) з УПЦ КП, який не приховує свою ненависть до відродженої УАПЦ іще з часів СРСР”, — його слова із заяви.

Дійсно, як писала “20 хвилин”, Наталія Шевчук має конфлікт із сестрою покійного митрополита Мефодія за квартири, які після нього залишилися.
Наразі в УАПЦ готують Архиєрейський Собор, де розглянуть ситуацію.

— Архиєпископ Мстислав мав перебувати на покаянні у Спасо-Преображенському Угорницькому монастирі. Тепер будуть збори у Тернопільській єпархії, а 6 грудня — Архиєрейський Собор, — підсумовує секретар Патріархії УАПЦ о. Віталій Даньчак.

Владика запевняє, що поїде на Собор 6 грудня і буде пояснювати свою позицію.
Тим часом, як повідомляє сайт Хмельницької єпархії УПЦ КП, 14 священиків і вірні УАПЦ із Хмельниччини вже перейшли до УПЦ КП. Архиєпископ Мстислав Гук запевняє, що таких священиків - п'ятеро.

Журналіст “20 хвилин” звернувся також до Наталії Шевчук із наступними запитаннями, та вона досі не відповіла. Відповідь ми отримали 26 листопада і редакція публікує їх без змін.

1) Владика Віктор Бедь заявив, що ви співпрацюєте з УПЦ КП. Це дійсно так?
— Владика Віктор — нова людина у нашій Церкві. Тому йому невідомі багато обставин з життя УАПЦ у період до червня 2015 р., коли він до неї приєднався. В цілому до владики Віктора я ставлюся позитивно, бо пам’ятаю, що, перебуваючи в УПЦ МП, він довгий час захищав проукраїнські позиції, наражаючись на критику проросійської більшості у цій Церкві. Але цього разу владика помиляється. Я дійсно з належною шаною ставлюся до патріарха Філарета. Однак наш Фонд — незалежна інституція, яка не фінансується і не керується Київським Патріархатом. Крім того, мені важко зрозуміти, що, власне, поганого в співпраці з Київським Патріархатом. Відомо, що свого часу й сам Віктор Бедь подав був прохання на вступ до кліру Київського Патріархату, розраховуючи здобути там єпископський сан. З невідомих мені причин Святіший патріарх Філарет вирішив утриматися від висвячення тодішнього архімандрита Віктора у сан єпископа, що спонукало останнього звернутися з аналогічним проханням до УАПЦ. Але, як кажуть, з пісні слів не викинеш. Розумію, що владика Віктор ображений на Київський Патріархат, який, можливо, дійсно недооцінив його пастирські здібності. Але хіба не абсурдно спочатку намагатися стати єпископом УПЦ КП, а згодом, коли тобі у цьому відмовили, оголосити співпрацю з цією Церквою мало не церковним «злочином»?

2) В УАПЦ запевняють, що ви не належите до цієї конфесії. До якої конфесії ви належите?
Перш за все, визначимося з термінологією. Я — православна християнка, а отже належу до православної конфесії. А УАПЦ, УПЦ МП або УПЦ Київського Патріархату — це не конфесії, а юрисдикції. За життя Митрополита Мефодія я була парафіянкою Свято-Андріївського кафедрального собору УАПЦ. Після смерті Блаженнішого моє церковне життя було пов’язане і пов’язане нині з Тернопільщиною. Я, була делегатом V Помісного cобору УАПЦ від Тернопільської єпархії. А після смерті блаженноспочилого Митрополита Мефодія, я, як й інші співробітники нашого Фонду, сповідаюся та причащаюсь Святих Христових Таїн у парафії святих жон-мироносиць с. Почапинці Тернопільської області. Вибір парафії пояснюється дуже просто. Адже настоятелем цієї парафії є митрофорний протоієрей Роман Будзинський – духівник нашого Фонду та душерозпорядник спочилого Митрополита Мефодія.

3) Якщо до УАПЦ, то чому в УАПЦ це говорять?
— Можу припустити, що Митрополит Макарій боїться внутрішньо-церковної опозиції. А тому намагається оголосити усіх незгідних з його церковним курсом поза межами УАПЦ.

4) В УАПЦ кажуть, що ви пішли з Патріархії приблизно у 2007 р. у зв'язку зі скандалом. Це так? Чому ви тоді пішли?
— З владикою Мефодієм ми знайомі з 2001 р. А Патріархію УАПЦ я полишила після смерті Його Блаженства, передавши усі справи Місцеблюстителю Київського престолу. Ніяких розбіжностей зі спочилим Предстоятелем у нас не було. Єдиним винятком був випадок з одним із його священиків, який, перебуваючи у шлюбі, був практикуючим геєм. Владика був милосердною людиною і чекав покаяння цього клірика, наполягаючи щоби той отримав фахову психологічну допомогу. На мою ж думку, геєві немає чого робити серед кліру, а тим паче біля церковного керівництва.

5) В УАПЦ зазначають, що ви почали провокувати конфлікт після того, як їм запропонували перейти до УПЦ КП, а вони не погодилися. Це так?
— Що таке конфлікт? На думку владики Макарія, конфлікт — це коли віряни висловлюють точку зору, що не збігається з його власною. Я — не клірик, я не перебуваю в залежності від церковного проводу. Саме тому у мене є привілей говорити, те, що я думаю, а не те, що прагне почути церковне керівництво. Вірні УАПЦ стомилися від церковного розділення. Ми прагнемо єдності, прагнемо об’єднання автокефального руху у єдиній помісній Церкві. Єпископат хоче вирішувати долю Церкви самостійно, не враховуючи думки вірян та настроїв у суспільстві. Але ми не дамо їм такої можливості. Одне з двох. Або владики почують наш голос. Або невдовзі вони перетворяться на звичайнісіньких пенсіонерів, залишившись без вірних і без храмів.

6) У чому суть суперечностей?
— У візії майбутньому та у наших поглядах на те, що потрібно сьогодні робити: продовжувати сваритися до догоду Москві або знайти сили і об’єднатися у єдиній Помісній Церкві.
Tags: АвтоМотоКефалы, и смех и грех
Subscribe

Buy for 50 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments