bitvazaurozay

Росія — «православна» або Дута велич

Невелика кількість парафіян на різдвяні та великодні свята в храмах російської церкви наявно показує рівень воцерковленості росіян.

Статистика — жорстка річ: іноді видає те, чого б не хотілося показувати причетним до її об’єктів. Уже стало загальновідомим: кількість парафіян на різдвяні та великодні свята в храмах російської церкви наявно показує рівень воцерковленості росіян. Тобто на позір православна країна виявляється геть неправославною, якщо у храми на головні християнські свята приходять менш як два відсотки населення. Натомість біля мечетей в православній Москві не протовпитися навіть на прилеглих вулицях...

Щойно сайт «Портал - кредо. Ру» опублікував цікаві дані про відвідування різдвяних богослужінь в областях Російської Федерації. І вони наочно показують рівень не тільки воцерковленості російської публіки, а й рівень брехні московської патріархії.

Отже, у Владимирській області відбулося 151 богослужіння, в яких брали участь аж 16 тисяч осіб — це 1,2 відсотка від кількості мешканців регіону. В Івановській області богослужіння проведено у 153 храмах, які відвідали 15 тисяч вірян (1,5% від усіх мешканців). У Костромській у 72 храми прийшли лише сім тисяч вірян — це ті самі 1,2% від кількості всіх жителів області. Схожа ситуація в інших типово російських областях — Смоленській, Архангельській (там менше відсотка — холодно, мабуть), Волгоградській тощо. Виділяється кількістю храмів Нижньогородська область — аж 329 храмів, але прийшли лише два відсотки мешканців краю. Проте така велика кількість храмів мусить утримувати аж шістьох архієреїв! Виділяються Тамбовська область — 3,9% та Томська — 0,3%. Я не брав до розгляду неросійські регіони — такі як Адигея, Марій Ел чи Удмуртію, бо там цифри ще менші.

Тепер про брехню на прикладі Костромської єпархії РПЦ. Богослужіння відбулися у 72 храмах, але на офіційному сайті єпархії зазначено 123 храми, отже, у 51 храмі «кондової» російської області не звучала молитва. Що значить — не звучить у «рядові» свята та неділі. А кількість храмів — брехня, така властива для московської патріархії. Що й не дивно, якщо у Нерехтському районі, скажімо, нараховується дев’ять храмів, але є тільки шість священиків, а в Буйському — п’ять священиків на 14 храмів. Звісно, не можуть же вони літати, як метеори, та й канони забороняють священику в один день служити дві літургії. Тож і стоять пусткою храми страх якої канонічної РПЦ!

Я окремо продивився Сусанінський район (назва ж яка знакова!). Тут діють лише п’ять храмів на 128 населених пунктів. Ну, добре, можуть бути малесенькі поселення та хутори, де нема сенсу храми ставити, але ж у цьому районі селище і вісім сіл з населенням від 328 мешканців до 3 154. І на все про все — п’ять храмів (та ще й з них один — відомчий, бо при інтернаті. Тобто навряд чи туди ходять мешканці сіл, які не є пацієнтами). Два священики на весь Сусанінський район!

Типова російська область — Івановська. Тут аж три єпархії, богослужіння, нагадаю, відбулися у 153 храмах. Але ж тільки в одній із трьох єпархій митрополії — Іваново-Вознесенській офіційний її сайт налічує 190 парафій!

Виходить, що й тут брехня. Придивимось ближче на прикладі Вичугського благочиння: тут діють 13 храмів на п’ять священиків. Тобто реально Різдвяну Літургію й служили лише в п’яти храмах. А ще щонайменше чотири храми у селах та дєрєвнях (це в Росії різні поняття) Борщевка, Золотилово, Сошники та селищі Стара Вичуга — недіючі, напівзруйновані. До речі, без українців там не обходяться і сьогодні — благочинним є Косянчук... Як в Ніколо-Шартомському монастирі архімандритствує українець Понамарчук, а в Гаврилово-Посадському благочинні Шуйської єпархії йому допомагає ієрей Маланчук.

У Кінешемській єпархії — 63 храми, але на прикладі Палехського благочиння й там бачимо маніпуляції — на п’ять храмів три священики, в тому числі навіть у кафедральному соборі єпархії — один-однісінький священик.

Пригадалося мені, як я був у Свєтогорську (до російської окупації — фінське місто Енсо) Ленінградської області — місті з 15 тисячами мешканців. Звісно, це було до російсько-української війни. Так ось там діяли громади адвентистів, баптистів, але парафії РПЦ дуже довго не було, а православні люди святити паски (у них — «куличи) їздили у Виборг. Зате в Україні російська церква мало не в кожному хуторі нареєструвала свої парафії, щоб утримати їх у вірності Москві.

Підсумок: патріарх Кіріл Гундяєв насотворяв велике число єпархій, подробивши області на 3—5 єпархій. Але це все дуте.

Нагадаємо: коли патріарх московський Кіріл став хвалитися/погрожувати кількістю парафій та єпархій РПЦ, Патріарх Константинопольський Варфоломій I запитав — мовляв, а скільки людей охрестили, скільки воцерковили, скільки причащаєте? Ці питання, як бачимо, були риторичними, бо геть не збігаються з надутою величчю РПЦ, за якою брехня, приписки і видавання бажаного за дійсне.

Василь ЧЕПУРНИЙ

Buy for 50 tokens
Там маленькие кажутся большими, Там толстенькие кажутся худыми, Там головы у всех, как у гигантов, А руки, как у лучших музыкантов. Там зеркала изогнуты, как блюдца, И все смеются, и все смеются, И все смеются. (с) В столиці пройшов щорічний фестиваль шизофренії та брехні. Понад 55 000 зомбаків…

Error

default userpic

Your IP address will be recorded 

When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.